DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
XMLTreść
Młodzieżowe Centrum Sportu i Rekreacji Trzebnica – Zdrój, mieszczące się przy ul. Kościelna 9, 55-100 Trzebnica oświadcza, że Deklaracja dostępności napisana jest zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Młodzieżowe Centrum Sportu i Rekreacji Trzebnica-Zdrój.
Data sporządzenia Deklaracji: 17.03.2022
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
1. W zakresie dostępności architektonicznej
Młodzieżowe Centrum Sportu i Rekreacji Trzebnica – Zdrój to zespół obiektów sportowo – rekreacyjnych znajdujących się na terenie miasta i gminy Trzebnica.
a) HALA SPORTOWA I ADMINISTRACJA MCSiR przy ul. Kościelnej 9 w Trzebnicy
- w budynku na Ip. znajduje się siedziba ośrodka, dyrekcja, księgowość, kadry do której jest utrudniony dostęp spowodowany brakiem windy,
- na parterze budynku, gdzie znajduje się płyta główna hali sportowej zapewniony jest dostęp do widowni obiektu dla osób z niepełnosprawnością narządów ruchu na najniższym poziomie widowni,
- w budynku brak informacji o rozkładzie pomieszczeń w sposób wizualny i głosowy,
- na parterze w holu budynku dostępna jest toaleta dla niepełnosprawnych,
- korytarze, schody ogólnodostępne bez oznakowania dla osób z dysfunkcją narządu ruchu i wzroku,
- szatnie z zapleczem sanitarnym nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
- brak tłumacza języka migowego,
- do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
- przed obiektem znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością narządów ruchu,
- brak miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością,
b) GMINNY OBIEKT SPORTOWO – REKREACYJNY przy ul. 3 Maja 2 w Trzebnicy
- budynek dostosowany dla osób niepełnosprawnych,
- wyznaczone miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych,
- szatnie przystosowane dla osób niepełnosprawnych,
- dostępne toalety dla osób niepełnosprawnych,
- brak tłumacza języka migowego,
- dostępna winda schodowa (platforma) umożliwiająca komunikację na I p.
- do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
c) KOMPLEKS BOISK ORLIK przy ul. Oleśnickiej w Trzebnicy
- dostępny swobodny podjazd dla wózków,
- brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych,
- utrudniony dojazd do trybun,
- szatnia z łazienką przystosowana dla osób niepełnosprawnych,
- brak tłumacza języka migowego,
- do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
d) STADION MIEJSKI FAIR PLAY ARENA przy ul. Sportowej 1 w Trzebnicy
- budynek szatniowy niedostosowany dla osób niepełnosprawnych,
- swobodny dostęp do głównej płyty stadionu, bieżni lekkoatletycznej oraz boiska o nawierzchni syntetycznej,
- brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych,
- do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
e) OBIEKT REKREACYJNY „WYSPA” przy ul. Leśnej w Trzebnicy
- brak toalety dla niepełnosprawnych,
- brak bezpośrednich miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych,
- swobodny wjazd na wyspę, bez ograniczeń schodowych,
- na obiekt można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
f) KOMPLEKS BOISK WIELOFUNKCYJNYCH przy ul. Czereśniowej w Trzebnicy
- brak budynku na terenie obiektu,
- swobodny dojazd do boisk,
- na obiekt można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
g) BOISKO PIŁKARSKIE w Nowym Dworze
- brak budynku na terenie obiektu,
- swobodny dojazd do boiska,
- na obiekt można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
2. W zakresie dostępności cyfrowej
Jednostka MCSiR została utworzona 1 sierpnia 2021 roku i obecnie nie prowadzi strony internetowej, jest na etapie jej tworzenia.
3. W zakresie dostępności informacyjno – komunikacyjnej
Placówka zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów:
- kontakt telefoniczny pod numerami: 71 312 11 71, 887 886 996
- kontakt korespondencyjny,
- kontakt email: sport@mcs.trzebnica.pl, sekretariat@mcs.trzebnica.pl
- Placówka nie posiada urządzeń ani środków technicznych do obsługi przez osoby słabosłyszące i niedowidzące,
- Placówka nie zatrudnia tłumacza języka migowego ani przewodnika osób głuchoniemych.
4. W zakresie dostępności alternatywnej
Na wniosek osoby o szczególnych potrzebach dyrektor Placówki zobowiązuje się w miarę posiadanych możliwości zapewnić komunikację w formie określonej we wniosku.
Wniosek powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępności w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- jeżeli dotyczy – wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
5. Skargi i odwołania:
a) Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
b) Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
c) W przypadkach wyjątkowych okoliczności, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, co nie zwalnia go z obowiązku zapewnienia dostępu alternatywnego.
d) Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin lub od dnia otrzymania zawiadomienia.
e) Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.